وبینار چیست؟ هزینه برگزاری وبینار و نحوه شرکت در وبینار

وبینار چیست؟ راهنمای شرکت در وبینار + هزینه برگزاری وبینار

آخرین بروزرسانی در تاریخ : 11 فروردین 1402

راهنمای شرکت در وبینار: در سال‌های نه چندان دور، اگر می‌خواستیم در یک آموزش باکیفیت و عالی شرکت کنیم باید حتما به صورت حضوری شرکت می‌کردیم، و به همین دلیل بسیاری از افراد که در شهرهای کوچک‌تر و یا روستاها زندگی می‌کردند، عملا به آموزش‌های درجه یک دسترسی نداشتند مگر اینکه به شهری که آموزش در آن برگزار می‌شد سفر می‌کردند و برای شرکت در یک آموزش باید کلی زمان و هزینه صرف می‌کردند.

اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی افراد در هر نقطه از دنیا می‌توانند در تاپ‌ترین آموزش‌های حوزه کاری خود شرکت کنند بدون اینکه حتی نیازی باشه که از منزل خودشان خارج شوند! امروز می خواهیم در این مقاله از سری مقالات کسب و کار اینترنتی بحث وبینارها و سمینارهای آنلاین بپردازیم و تا انتهای این مقاله پاسخ مناسبی برای سوال وبینار چیست داشته باشیم، پس اگر به مبحث وبینار و رویدادهای آنلاین علاقه‌مند هستید حتما مقاله وبینار چیست را تا انتها مطالعه بفرمایید.

وبینار آنلاین چیست؟

وبینار چیست به زبان ساده

وبینار یا به انگلیسی (Webinar) از کلمه Web based seminar نشات گرفته است و به هرگونه ویدیو کنفرانس‌های آنلاین، آموزش‌های آنلاین، دوره‌های مجازی آنلاین و خلاصه هر مدل آموزش، دوره، سمینار و رویداد آنلاین که در بستر اینترنت برگزار می‌شود، وبینار نام دارد. وبینار به نام‌های: سمینار، رویداد آنلاین، کنفرانس مجازی و … نیز شناخته می‌شود. در وبینار یک نفر که مدرس یا سخنران است، اطلاعاتی را ارائه‌ می‌کند و بقیه افراد این مطالب را یاد می‌گیرند و به‌صورت آنلاین می‌توانند سوالات خود از مدرس وبینار بپرسند و پاسخ خود را دریافت کنند.


اجازه بدید برای توضیح وبینار به زبان ساده یک مثال بزنیم:
فرض کنید شما می‌خواهید در یک کلاس آموزشی برای مثال کلاس آموزش المنتور یا آموزش طراحی سایت با وردپرس شرکت کنید اما تنها وقت آزاد شما از ساعت ۸ بعداز ظهر به بعد است و شما هیچ کلاس آموزش وردپرس را در ساعت ۸ شب پیدا نکردید یا اینکه اصلا در نزدیکی محل زندگی شما همچین کلاسی وجود ندارد!

یا به هزار و یک دلیل دیگر شما نمی‌توانید در یک کلاس حضوری آموزش وردپرس شرکت کنید و با این حال نمی‌خواهید از دوره های مجازی (فیلم‌های آموزشی) هم استفاده کنید و می‌خواهید مدرس خود را در آن واحد ببینید و سوال‌هایی که در لحظه به ذهن‌تان می‌رسد را بپرسید، اینجاست که وبینار به شما کمک خواهد کرد.

کافیست با کمکی جستجو در گوگل دوست داشتنی وبینار آموزش وردپرس خود را پیدا کنید و در آن شرکت کنید بعد از پرداخت هزینه وبینار به شما زمان دقیق و لینک‌های شرکت در وبینار داده خواهد شد.

حال باید در زمان تعیین شده به کامپیوتر یا موبایل خود مراجعه کرده و به صورت آنلاین در هر کجای این کره خاکی (که البته باید اینترنت داشته باشه!) در وبینار مورد نظر خود شرکت کنید. این توضیح ساده و عامیانه وبینار چیست بود در ادامه مقاله به مزایای استفاده از وبینار، نحوه برگزاری وبینار، هزینه‌ برگزاری وبینار و نحوه شرکت در وبینار خواهیم پرداخت.

نام های دیگر وبینار چیست؟

از وبینار با نام های مختلفی یاد می کنند شما ممکن است تا به حال نام های سمینار، رویداد آنلاین، آموزش آنلاین، دوره مجازی، کلاس مجازی و … را شنیده باشید که هر کدام از آن‌ها مفهوم کلی وبینار را یادآوری می کنند یا به عبارتی کلمات هم خانواده وبینار هستند.

مزایای استفاده از وبینار آنلاین

در قسمت قبل برخی از مزایای استفاده از وبینار را خواندید و تقریبا با مزایای آن آشنا شدید اما بزارید کمی بیش‌تر راجع به مزایای استفاده از سمینارهای آنلاین بحث کنیم.

با استفاده از وبینار نیازی نیست به مکان خاصی بروید!

بله درسته این که برای استفاده از وبینار نیازی نیست از منزل یا محل کار خود خارج شوید و با ترافیک شهری (مخصوصا تهران) دست و پنجه نرم کنید خیلی خوبه!

شما حتی می‌توانید در وبینار های خارج از کشور شرکت کنید، برای شرکت در وبینار تنها کافیه یک اینترنت و یک دستگاه مثل موبایل یا تبلت داشته باشید و در منزل یا محل کار خود به راحتی در سمینارهای آنلاین ایرانی و خارجی شرکت کنید و از آموزش‌های آن بهره‌مند شوید.

صرفه جویی در هزینه‌ها با شرکت در وبینار

بله باز هم درسته! زمانی که شما برای شرکت در وبینار نیازی به رفت و آمد ندارید پس هزینه رفت و آمد حذف میشه همچنین در اکثر مواقع هزینه وبینارهای آموزشی بسیار کمتر از هزینه کلاس‌های حضوری یا ویدیویی است پس شما به جای این‌که با یک هزینه زیاد تنها در یک کلاس آموزش حضوری شرکت کنید با همان هزینه در چندین وبینار آموزشی شرکت می‌کنید و آموزش‌های بیشتری را یاد می‌گیرید.

بپرس و جواب تو همون لحظه بگیر!

ماهیت وبینار اینه که به صورت زنده و آنلاین برگزار میشه و با شرکت در وبینارها شما به صورت مستقیم با مدرس در ارتباط هستید و در همان لحظه که سوالی به ذهنتون می رسه می تونید مطرح کنید و پاسخ سوالتون رو دریافت کنید.

وبینارها با دوره حضوری تفاوت چندانی ندارند

در دوره های آموزشی حضوری معمولا در کلاس ها میز و صندلی ، ویدیو پروژکتور ، تخته وایت برد ، جزوه و… هست که در وبینار تمامی این موارد نیز به صورت آنلاین وجود دارد.

یکی دیگه از مزایای وبینار اینه که در لحظه شرکت در وبینار شما به تمامی فایل های وبینار دسترسی دارید برای مثال فایل  های PDF یا پاورپونت آموزش را می توانید همان لحظه دانلود کنید و نیازی نیست از تخته وایت برد عکس بگیرید یا فلش به دست دنبال استاد که فایل ها رو ازش بگیرید!

البته وبینار نسبت به کلاس های آموزشی یک نکته منفی دارد و اون هم وعده های غذایی و پذیرایی های بین کلاس ها است که دیگه شما باید خودتون از قبل تدارک این مسایل رو دیده باشید!

وبینار چیست؟ هزینه برگزاری وبینار و نحوه شرکت در وبینار
هزینه برگزاری وبینار و نحوه شرکت در وبینار

ویدیوی وبینار را همیشه در اختیار خواهید داشت

در ادامه مقاله وبینار چیست می خوام خدمتون عرض کنم که در کلاس های حضوری که شرکت می کنید شما باید حداقل ۲ ساعت به تدریس استاد گوش گنید نکته برداری کنید و خلاصه شش دونگ حواستون جمع باشه تا یه وقت یک مبحث رو از دست ندید ولی با شرکت در وبینار شما اگر در قسمتی از کلاس حواستون به چیزی پرت بشه و برای دقایقی مجبور به ترک وبینار بشید دیگه استرس از دست دادن مباحث رو نخواهید داشت چون در انتهای وبینار شما می تونید ویدیوی وبینار را دانلود کنید و هر زمان که نیاز داشتید یا بحثی رو فراموش کردید دوباره ویدیوی وبینار را ببینید و مشکلات رو برطرف کنید.

آیا با اینترنت ایران هم میشه در وبینار شرکت کرد؟

شاید خیلی از شما که در حال خواندن این مقاله هستید این سوال براتون پیش بیاد که مگه با اینترنت ایران هم میشه در سمینارهای آنلاین شرکت کرد؟ در جواب باید بگم بله چرا نشه! تنها با استفاده از یک اینترنت ADSL خانگی یا اینترنت اپراتور های موبایل می توانید در وبینارها به خوبی شرکت کنید.

هزینه برگزاری وبینار چقدر است؟

اگر می‌خواهید وبینار برگزار کنید، اما نمی‌دانید که هزینه برگزاری وبینار چقدر است، باید خدمت‌تون عرض کنم که هزینه برگزاری وبینار به فاکتورهای مختلفی وابسته است، برای مثال اینکه وبینار شما قرار است چند ساعته باشد یا چند نفر در وبینار شما شرکت خواهند کرد؟

برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات برگزاری وبینار پنل‌های ماهیانه دارند، بدین صورت که شما یک مبلغ مشخص را برای یک ماه پرداخت می‌کنید و در ازای آن می‌توانید در طول آن ماه هر تعداد ساعت که بخواهید برای یک تعداد افراد مشخص که از قبل در پنل خریداری شده مشخص شده است، وبینار برگزار کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید وبینار برگزار کنید، ابتدا باید یکی از شرکت‌هایی که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند را انتخاب کنید، سپس به بخش تعرفه‌ها رفته و قیمت‌ها را مشاهده کنید و بر اساس نیاز خود یکی از پنل‌ها را انتخاب کنید.

نحوه شرکت در وبینار چگونه است؟

اگر به شرکت در وبینارهای آموزشی علاقمند هستید، در ابتدا باید وبینار مورد علاقه خود را پیدا کنید، معمولا سایت‌های آموزشی که دنبال می‌کنید ممکن است برخی از آموزش‌های خود را به‌صورت وبینار برگزار کنند، می‌توانید در این وبینارها ثبت‌نام کنید، بعد از ثبت‌نام، اطلاعات مورد نیاز و نحوه شرکت در وبینار برای شما ارسال می‌شود، معمولا نحوه شرکت در وبینار بدین صورت است که باید یک نرم‌افزار مخصوص وبینار را روی کامپیوتر یا موبایل خود نصب کنید و در ساعتی که برای برگزاری وبینار مشخص شده است، آنلاین شوید.

سپس اطلاعات شرکت در وبینار را در نرم‌افزار وارد می‌کنید و وارد وبینار می‌شوید و در کلاس آنلاین خود شرکت می‌کنید، همچنین در ادامه می‌توانید سوالات خود را از مدرس مربوطه بپرسید، همچنین در برخی از وبینارها، بعد از اتمام وبینار ویدیوی آن به تمام شرکت کنندگان داده می‌شود.

جمع بندی

در انتها امیدوارم که مقاله وبینار چیست رو به خوبی مطالعه کرده باشید، اگر سوالی در رابطه با این مقاله دارید یا تجربه استفاده از وبینار و سمینارهای آنلاین دارید خوشحال می شیم با هم در میان بذارید تا از تجربیات ارزشمندتان نهایت استفاده را ببریم.

4.7/5 - (4 امتیاز)

نظرات در “وبینار چیست؟ راهنمای شرکت در وبینار + هزینه برگزاری وبینار

  1. الهام میگوید:

    سلام ممنون از زحمات شما
    اگر ممکنه یه آموزش افزونه ایجاد وبینار online در ورد پرس را هم بگذارید ممنون

    • پشتیبانی میگوید:

      با سلام و احترام، بله سعی می کنیم خیلی زود این آموزش را هم در سایت منتشر کنیم، ممنون از توجه شما.

  2. پیام میگوید:

    سلام /یه قالب حرفه ای وردپرس میتونید معرفی کنید که قابلیت ویبنار رو داشته باشه و بتونه دوره با ۱۰۰۰ تا کاربر انلاین رو برگزار کرد ؟

    • نبی عبدی میگوید:

      سلام، برای برگزاری وبینار شما باید از سرویس های آنلاین برگزاری وبینار همانند وب سایت clickmeeting.com استفاده کنید و صرفا با نصب یک قالب وردپرس نمی توانید این کار را انجام دهید. ولی اگر می خواهید دوره های آموزشی داشته باشید می توانید از قالب‌های مخصوص این کار مثل ادوما که یک قالب فوق العاده حرفه ای برای راه اندازی سایت آموزشی است استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

آموزش‌های ویدیویی جدید فقط در یوتیوب منتشر می‌شود!

بزن بریــم!